Telefoon

Telefonische afspraken

Het is niet ongebruikelijk dat de Belastingdienst u belt voor afspraken over het betalen van een belastingschuld. Daarbij houdt de medewerker van de Belastingdienst zich altijd aan de volgende regels:
  • Er wordt altijd verwezen naar eerdere correspondentie met u. Denk bijvoorbeeld aan een aanslag of een betalingsherinnering.
  • Er wordt nooit gevraagd om uw bankgegevens, wachtwoorden of inlogcodes. Betalingen maakt u alleen over op een bankrekeningnummer van de Belastingdienst. Welk bankrekeningnummer dat is, staat in het bericht (zoals een aanslag of een betalingsherinnering) dat u van de Belastingdienst heeft ontvangen.
  • Spreekt de Belastingdienst met u een betalingsregeling af, dan worden deze afspraken altijd bevestigd.
Krijgt u een telefoontje van iemand die zich niet aan bovenstaande regels houdt, dan weet u zeker dat dit geen medewerker is van de Belastingdienst! Ga in dat geval op geen enkel verzoek in!

Vragen?

Heeft u vragen over uw situatie, neem dan contact op met ons.
Wij geven u graag geheel vrijblijvend een toelichting.